Baza aktów prawnych Unii Europejskiej  Cytaty odnotowujące konkretne użycie tłumaczeń słów angielsko-polskich i polsko-angielskich umieszczone w serwisie Translatica.pl pochodzą z Bazy danych DGT-TM, która jest wyłączną własnością Komisji Europejskiej i została udostępniona bezpłatnie i bez ograniczeń terytorialnych. Data dostępu do bazy 02.09.2019. Dokładne informacje nt. pochodzenia źródła tłumaczenia oraz daty powstania dokumentu w bazie DGT-TM zostały umieszczone pod poszczególnymi cytatami wraz z aktywnym odnośnikiem do oryginalnego dokumentu z bazy.
 
Lista cytatów w języku polskim i angielskim zawierająca frazę: maritime transport sector
...replies of the EFTA States to the questionnaire and from its experience with notifications in the
maritime transport sector
, the Authority can confirm that general trends described by the EC...

...państw EFTA na pytania zawarte w kwestionariuszu oraz swojego doświadczenia w zakresie zgłoszeń w
sektorze transportu morskiego
, Urząd może potwierdzić, że ogólne tendencje opisane przez Komisję...
From the replies of the EFTA States to the questionnaire and from its experience with notifications in the
maritime transport sector
, the Authority can confirm that general trends described by the EC Commission in its 2004 Communication are applicable also for the EEA as a whole.

Na podstawie odpowiedzi państw EFTA na pytania zawarte w kwestionariuszu oraz swojego doświadczenia w zakresie zgłoszeń w
sektorze transportu morskiego
, Urząd może potwierdzić, że ogólne tendencje opisane przez Komisję WE w komunikacie z 2004 r. mają zastosowanie także do EOG jako całości.

CHAIRPERSON
MARITIME TRANSPORT SECTORAL
DIALOGUE COMMITTEE

PRZEWODNICZĄCY
SEKTOROWEGO
KOMITETU DIALOGU DS.
TRANSPORTU MORSKIEGO
CHAIRPERSON
MARITIME TRANSPORT SECTORAL
DIALOGUE COMMITTEE

PRZEWODNICZĄCY
SEKTOROWEGO
KOMITETU DIALOGU DS.
TRANSPORTU MORSKIEGO

in the
maritime transport sector
, no de minimis rule applied; the aid measures therefore had to be analysed on the basis of the rules that had applied since the entry into force of the first of the...

w
sektorze transportu morskiego
zasada de minimis nie miała zastosowania, dlatego też środki pomocy należało przeanalizować na podstawie przepisów mających zastosowanie od czasu wejścia w życie...
in the
maritime transport sector
, no de minimis rule applied; the aid measures therefore had to be analysed on the basis of the rules that had applied since the entry into force of the first of the above Decisions to the rescuing and restructuring of firms in difficulty; however, the information available did not make it possible to ascertain to what extent these rules have been followed;

w
sektorze transportu morskiego
zasada de minimis nie miała zastosowania, dlatego też środki pomocy należało przeanalizować na podstawie przepisów mających zastosowanie od czasu wejścia w życie pierwszej z powyższych decyzji w odniesieniu do ratowania i restrukturyzacji zagrożonych przedsiębiorstw; dostępne informacje nie pozwalały jednak ustalić, w jakim stopniu przepisy te były przestrzegane;

...2007 (Event No 415003), the Icelandic authorities notified the Authority of planned aid to the
maritime transport sector
, pursuant to Article 1(3) of Part I of Protocol 3.

...23 marca 2007 r. (nr referencyjny nr 415003) władze Islandii zgłosiły Urzędowi planowaną pomoc dla
sektora transportu morskiego
zgodnie z art. 1 ust. 3 w części I protokołu 3.
By letter of 23 March 2007 (Event No 415003), the Icelandic authorities notified the Authority of planned aid to the
maritime transport sector
, pursuant to Article 1(3) of Part I of Protocol 3.

Pismem z dnia 23 marca 2007 r. (nr referencyjny nr 415003) władze Islandii zgłosiły Urzędowi planowaną pomoc dla
sektora transportu morskiego
zgodnie z art. 1 ust. 3 w części I protokołu 3.

The characteristics of training in the
maritime transport sector
justify a specific approach for that sector.

Szczególny charakter szkoleń w
sektorze transportu morskiego
uzasadnia specjalne podejście w stosunku do tego sektora.
The characteristics of training in the
maritime transport sector
justify a specific approach for that sector.

Szczególny charakter szkoleń w
sektorze transportu morskiego
uzasadnia specjalne podejście w stosunku do tego sektora.

Commission Decision of 3 May 1996, state aid No N 85/96 — France — tax measure relating to the
maritime transport sector
, SG (96) D/4527.

...Komisji z dnia 3 maja 1996 r., pomoc państwa nr N 85/96 – Francja – środek podatkowy dotyczący
sektora morskiego
, SG (96) D/4527.
Commission Decision of 3 May 1996, state aid No N 85/96 — France — tax measure relating to the
maritime transport sector
, SG (96) D/4527.

Decyzja Komisji z dnia 3 maja 1996 r., pomoc państwa nr N 85/96 – Francja – środek podatkowy dotyczący
sektora morskiego
, SG (96) D/4527.

Nevertheless, the basic State aid provisions of the EEA Agreement applied in full to the
maritime transport sector
and the Authority considered the Commission’s guidelines from 1989 on aid to...

...to podstawowe postanowienia Porozumienia EOG dotyczące pomocy państwa były w pełni stosowane do
sektora transportu morskiego
, a Urząd zaakceptował wytyczne Komisji z 1989 r. w sprawie pomocy dla p
Nevertheless, the basic State aid provisions of the EEA Agreement applied in full to the
maritime transport sector
and the Authority considered the Commission’s guidelines from 1989 on aid to shipping companies to be EEA relevant.

Mimo to podstawowe postanowienia Porozumienia EOG dotyczące pomocy państwa były w pełni stosowane do
sektora transportu morskiego
, a Urząd zaakceptował wytyczne Komisji z 1989 r. w sprawie pomocy dla przedsiębiorstw zajmujących się żeglugą.

in the
maritime transport sector
and in the air transport sector, up to the maximum amounts permissible under the Community guidelines on State aid to maritime transport or the corresponding...

w
sektorze transportu morskiego
i w
sektorze
transportu lotniczego, do maksymalnej wysokości pomocy, na którą pozwalają, w zależności od przypadku, wytyczne wspólnotowe dotyczące pomocy państwa dla...
in the
maritime transport sector
and in the air transport sector, up to the maximum amounts permissible under the Community guidelines on State aid to maritime transport or the corresponding guidelines on aid to air transport, taking into account any aid already granted during the period concerned;

w
sektorze transportu morskiego
i w
sektorze
transportu lotniczego, do maksymalnej wysokości pomocy, na którą pozwalają, w zależności od przypadku, wytyczne wspólnotowe dotyczące pomocy państwa dla transportu morskiego lub te stosowane w sektorze transportu lotniczego, przy uwzględnieniu pomocy już przyznanej w danym okresie;

...April 2009 establishing the fundamental principles governing the investigation of accidents in the
maritime transport sector
and amending Council Directive 1999/35/EC and Directive 2002/59/EC of...

...23 kwietnia 2009 r. ustanawiająca podstawowe zasady regulujące dochodzenia w sprawach wypadków w
sektorze transportu morskiego
i zmieniająca dyrektywę Rady 1999/35/WE oraz dyrektywę 2002/59/WE Parl
‘32009 L 0018: Directive 2009/18/EC of the European Parliament and of the Council of 23 April 2009 establishing the fundamental principles governing the investigation of accidents in the
maritime transport sector
and amending Council Directive 1999/35/EC and Directive 2002/59/EC of the European Parliament and of the Council (OJ L 131, 28.5.2009, p. 114).’;

„32009 L 0018: dyrektywa Parlamentu Europejskiego i Rady 2009/18/WE z dnia 23 kwietnia 2009 r. ustanawiająca podstawowe zasady regulujące dochodzenia w sprawach wypadków w
sektorze transportu morskiego
i zmieniająca dyrektywę Rady 1999/35/WE oraz dyrektywę 2002/59/WE Parlamentu Europejskiego i Rady (Dz.U. L 131 z 28.5.2009, s. 114).”;

...April 2009 establishing the fundamental principles governing the investigation of accidents in the
maritime transport sector
and amending Council Directive 1999/35/EC and Directive 2002/59/EC of...

...23 kwietnia 2009 r. ustanawiającą podstawowe zasady regulujące dochodzenia w sprawach wypadków w
sektorze transportu morskiego
i zmieniającą dyrektywę Rady 1999/35/WE oraz dyrektywę 2002/59/WE Parl
Having regard to Directive 2009/18/EC of the European Parliament and of the Council of 23 April 2009 establishing the fundamental principles governing the investigation of accidents in the
maritime transport sector
and amending Council Directive 1999/35/EC and Directive 2002/59/EC of the European Parliament and of the Council [1], and in particular Article 10(2) thereof,

uwzględniając dyrektywę Parlamentu Europejskiego i Rady 2009/18/WE z dnia 23 kwietnia 2009 r. ustanawiającą podstawowe zasady regulujące dochodzenia w sprawach wypadków w
sektorze transportu morskiego
i zmieniającą dyrektywę Rady 1999/35/WE oraz dyrektywę 2002/59/WE Parlamentu Europejskiego i Rady [1], w szczególności jej art. 10 ust. 2,

...April 2009 establishing the fundamental principles governing the investigation of accidents in the
maritime transport sector
and amending Council Directive 1999/35/EC and Directive 2002/59/EC of...

...23 kwietnia 2009 r. ustanawiającą podstawowe zasady regulujące dochodzenia w sprawach wypadków w
sektorze transportu morskiego
i zmieniającą dyrektywę Rady 1999/35/WE oraz dyrektywę 2002/59/WE Parl
Having regard to Directive 2009/18/EC of the European Parliament and of the Council of 23 April 2009 establishing the fundamental principles governing the investigation of accidents in the
maritime transport sector
and amending Council Directive 1999/35/EC and Directive 2002/59/EC of the European Parliament and of the Council [1], and in particular Article 5(4) thereof,

uwzględniając dyrektywę Parlamentu Europejskiego i Rady 2009/18/WE z dnia 23 kwietnia 2009 r. ustanawiającą podstawowe zasady regulujące dochodzenia w sprawach wypadków w
sektorze transportu morskiego
i zmieniającą dyrektywę Rady 1999/35/WE oraz dyrektywę 2002/59/WE Parlamentu Europejskiego i Rady [1], w szczególności jej art. 5 ust. 4,

...April 2009 establishing the fundamental principles governing the investigation of accidents in the
maritime transport sector
and amending Council Directive 1999/35/EC and Directive 2002/59/EC of...

...23 kwietnia 2009 r. ustanawiającą podstawowe zasady regulujące dochodzenia w sprawach wypadków w
sektorze transportu morskiego
i zmieniającą dyrektywę Rady 1999/35/WE oraz dyrektywę 2002/59/WE Parl
Directive 2009/18/EC of the European Parliament and of the Council of 23 April 2009 establishing the fundamental principles governing the investigation of accidents in the
maritime transport sector
and amending Council Directive 1999/35/EC and Directive 2002/59/EC of the European Parliament and of the Council [2] is to be incorporated into the Agreement,

W Porozumieniu należy uwzględnić dyrektywę Parlamentu Europejskiego i Rady 2009/18/WE z dnia 23 kwietnia 2009 r. ustanawiającą podstawowe zasady regulujące dochodzenia w sprawach wypadków w
sektorze transportu morskiego
i zmieniającą dyrektywę Rady 1999/35/WE oraz dyrektywę 2002/59/WE Parlamentu Europejskiego i Rady [2],

establishing the fundamental principles governing the investigation of accidents in the
maritime transport sector
and amending Council Directive 1999/35/EC and Directive 2002/59/EC of the European...

ustanawiająca podstawowe zasady regulujące dochodzenia w sprawach wypadków w
sektorze transportu morskiego
i zmieniająca dyrektywę Rady 1999/35/WE oraz dyrektywę 2002/59/WE Parlamentu Europejskiego i...
establishing the fundamental principles governing the investigation of accidents in the
maritime transport sector
and amending Council Directive 1999/35/EC and Directive 2002/59/EC of the European Parliament and of the Council

ustanawiająca podstawowe zasady regulujące dochodzenia w sprawach wypadków w
sektorze transportu morskiego
i zmieniająca dyrektywę Rady 1999/35/WE oraz dyrektywę 2002/59/WE Parlamentu Europejskiego i Rady

...the tax scheme provided for in Article 39 CA of the General Tax Code is favourable to the
maritime transport sector
and is in keeping with the objectives laid down by the applicable Communit

...art. 39 CA KP, jeśli odpowiada punktowi 3.1 wytycznych wspólnotowych z 2004 r., jest korzystny dla
sektora morskiego
i jest zgodny z celami określonymi przez stosowane wytyczne wspólnotowe.
In the light of the above, it can therefore be considered that, in so far as it is compatible with point 3.1 of the 2004 Community guidelines, the tax scheme provided for in Article 39 CA of the General Tax Code is favourable to the
maritime transport sector
and is in keeping with the objectives laid down by the applicable Community guidelines.

Zważywszy na powyższe, można zatem uważać, że system podatkowy wynikający z art. 39 CA KP, jeśli odpowiada punktowi 3.1 wytycznych wspólnotowych z 2004 r., jest korzystny dla
sektora morskiego
i jest zgodny z celami określonymi przez stosowane wytyczne wspólnotowe.

...services' means services using advanced and interoperable information technologies in the
maritime transport sector
to simplify administrative procedures and to facilitate the throughput of

...oznaczają usługi wykorzystujące zaawansowane i interoperacyjne technologie informacyjne w
sektorze transportu morskiego
w celu uproszczenia procedur administracyjnych oraz usprawnienia przeł
'e -Maritime services' means services using advanced and interoperable information technologies in the
maritime transport sector
to simplify administrative procedures and to facilitate the throughput of cargo at sea and in port areas, including single-window services such as the integrated maritime single window provided for in Directive 2010/65/EU of the European Parliament and of the Council [22], port community systems and relevant customs information systems;

„usługi e-Maritime” oznaczają usługi wykorzystujące zaawansowane i interoperacyjne technologie informacyjne w
sektorze transportu morskiego
w celu uproszczenia procedur administracyjnych oraz usprawnienia przeładunku na morzu i w portach, w tym usługi pojedynczych punktów kontaktowych, takie jak zintegrowany morski pojedynczy punkt kontaktowy przewidziany w dyrektywie Parlamentu Europejskiego i Rady 2010/65/UE [22], systemy wspólnot portowych oraz stosowne systemy informacji celnej;

Since SNCM operates in the
maritime transport sector
, open to competition within Europe, the potential economic advantage that it has received is likely to distort competition and to have an effect...

Ponieważ SNCM działa w
sektorze transportu morskiego
otwartego na konkurencję wewnątrzeuropejską, potencjalna korzyść ekonomiczna, którą uzyskało, może zakłócać konkurencję i wpływać na wymianę...
Since SNCM operates in the
maritime transport sector
, open to competition within Europe, the potential economic advantage that it has received is likely to distort competition and to have an effect on trade between Member States.

Ponieważ SNCM działa w
sektorze transportu morskiego
otwartego na konkurencję wewnątrzeuropejską, potencjalna korzyść ekonomiczna, którą uzyskało, może zakłócać konkurencję i wpływać na wymianę handlową między państwami członkowskimi.

The objective of the Permanent Cooperation Framework for the Investigation of Accidents in the
Maritime Transport Sector
, established by the Member States in close cooperation with the Commission,...

Celem ram stałej współpracy dla postępowania dochodzeniowego w sprawie wypadków w
sektorze transportu morskiego
, ustanowionych przez państwa członkowskie w ścisłej współpracy z Komisją, zwanych dalej...
The objective of the Permanent Cooperation Framework for the Investigation of Accidents in the
Maritime Transport Sector
, established by the Member States in close cooperation with the Commission, hereinafter referred to as the ‘PCF’, is to provide an operational platform enabling the Member States’ investigative bodies to cooperate as referred to in Article 10 of Directive 2009/18/EC.

Celem ram stałej współpracy dla postępowania dochodzeniowego w sprawie wypadków w
sektorze transportu morskiego
, ustanowionych przez państwa członkowskie w ścisłej współpracy z Komisją, zwanych dalej „RSW”, jest zapewnienie platformy operacyjnej umożliwiającej organom dochodzeniowym państw członkowskich współpracę, o której mowa w art. 10 dyrektywy 2009/18/WE.

The thresholds applicable to public service compensation in the air and
maritime transport sectors
should normally be the same as those applicable in general.

Progi obowiązujące w odniesieniu do rekompensat z tytułu świadczenia usług publicznych w
sektorach transportu
lotniczego i
morskiego
powinny zasadniczo być takie same jak progi stosowane ogólnie.
The thresholds applicable to public service compensation in the air and
maritime transport sectors
should normally be the same as those applicable in general.

Progi obowiązujące w odniesieniu do rekompensat z tytułu świadczenia usług publicznych w
sektorach transportu
lotniczego i
morskiego
powinny zasadniczo być takie same jak progi stosowane ogólnie.

...measures are of essential importance to ensure that protective mechanisms of the Community’s
maritime transport sector
do not lose their credibility and thereby their justification in light of

Tego typu środki ograniczające są niezbędne, aby mechanizmy ochrony wspólnotowego
sektora transportu morskiego
nie utraciły wiarygodności i zasadności istnienia w świetle prawa wspólnotowego,...
Such limiting measures are of essential importance to ensure that protective mechanisms of the Community’s
maritime transport sector
do not lose their credibility and thereby their justification in light of Community law when they are extended to activities not subject to the international competitive pressures which the maritime transport sector is subject to.

Tego typu środki ograniczające są niezbędne, aby mechanizmy ochrony wspólnotowego
sektora transportu morskiego
nie utraciły wiarygodności i zasadności istnienia w świetle prawa wspólnotowego, obejmując swoim zasięgiem rodzaje działalności niepoddane, w przeciwieństwie do sektora transportu morskiego, presji konkurencji międzynarodowej.

Given the need to ensure a high level of safety and protection of the environment in the
maritime transport sector
, as well as the need to ensure the effectiveness of the principle whereby the...

Biorąc pod uwagę wysoki poziom bezpieczeństwa i ochrony środowiska w
sektorze transportu morskiego
, jak również skuteczność zasady, według której zanieczyszczający płaci za szkodę wyrządzoną...
Given the need to ensure a high level of safety and protection of the environment in the
maritime transport sector
, as well as the need to ensure the effectiveness of the principle whereby the polluting party pays for the damage caused to the environment, repeated minor cases, which do not individually but in conjunction result in deterioration in the quality of water, should be regarded as a criminal offence.

Biorąc pod uwagę wysoki poziom bezpieczeństwa i ochrony środowiska w
sektorze transportu morskiego
, jak również skuteczność zasady, według której zanieczyszczający płaci za szkodę wyrządzoną środowisku, wymagają uznania za przestępstwo powtarzające się przypadki mniejszej wagi, które pojedynczo nie pogarszają jakości wody, natomiast łącznie prowadzą do pogorszenia jakości wody.

Lista haseł polskich
Lista haseł angielskich
Lista haseł niemieckich
Lista haseł włoskich
Lista haseł rosyjskich